Köszöntő » Események, hírek » Diósd » Kormányablakot nyitottunk Diósdon

Kormányablakot nyitottunk Diósdon

2018. március 26. hétfő

Ma délelőtt ünnepélyesen megnyitottuk az új diósdi kormányablakot, amelynek átadásán jelen volt dr. Tarnai Richárd kormánymegbízott és Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára is.

Magam részéről a következőket mondtam:

_________________________________

Dr. Aradszki András országgyűlési képviselő és dr. Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott a diósdi kormányablak átadásán 2018. március 26-án

Amióta Érden, a járási központban megnyílt a kormányablak, egyre nagyobb lett az igény arra, hogy a mintegy 130 ezer lakost számláló járásban ne csak egy, hanem több helyen, lehetőség szerint több településen is alakítsunk ki hasonló intézményeket, tehermentesítve ezzel az Érden dolgozó alkalmazottakat.

A több helyszín közül elsőként most a diósdi kormányablakot nyitjuk meg, hiszen innen is sokszor nehézkes az Érdre utazás, a munka utáni távoli ügyintézés és az esténként gyakorivá vált sorban állás.

Diósd előző vezetésével, Spéth Géza polgármestersége idején vetődött fel annak szükségessége, hogy az Érdi Járási Hivatal irodát nyisson Diósdon, ami 2012-ben meg is történt, már akkor kilátásba helyezve egy kormányablak megnyitását. Diósd országgyűlési képviselőjeként fontosnak tartottam, hogy az ügy előre mozduljon, ezért kezzdettől tevékenyen támogattam a helyi vezetés kérését egy saját kormányablak kialakítására vonatkozóan.

Engedjék meg, hogy Magyarország Alaptörvényéből a Szabadság és felelősség című szakaszból idézzek egyetlen mondatot, a 26. cikket: „Az állam – a működésének hatékonysága, a közszolgáltatások színvonalának emelése, a közügyek jobb átláthatósága és az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében – törekszik az új műszaki megoldásoknak és a tudomány eredményeinek alkalmazására.”

Ennek a szándéknak figyelembe vételével alakulnak a kormányablakok azóta is szerte az országban: egységes arculattal, XXI. századi megjelenéssel és infrastrukturális tartalommal. Jelenleg a kormányablakokban több mint 1500 ügytípust lehet gyorsan, korszerű körülmények között intézni, kezdeményezni vagy az ügy állapotáról tájékozódni.

Emlékezzünk csak vissza: 2011-ben, amikor elindult a kormányablakok rendszere, hihetetlen volt az az előrelépés, amely minden hivatalos ügy egy helyen történő intézését tette lehetővé. Ráadásul mindezt olyan online rendszerben, ami megengedi, hogy lakhelytől függetlenül, bárki az ország bármely pontján lévő kormányablakban intézheti azokat. Azelőtt ugyanis minden fajta ügyben külön-külön, másmás helyszínre kellett utaznunk, legtöbbször Budapestre.

Az állam és az állampolgár közötti valóságos és személyes kapcsolat az ügyintézés során alakul ki. Az állampolgárok jogos elvárása, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessék, és ebben az állam segítséget nyújtson számukra. Az első, a megyeszékhelyeken kialakított kormányablakok után 2014-ben kezdődött meg a további, új hivatalok megnyitása. Az „egyablakos” ügyintézési rend-szert a „jó állam” céljainak megfelelően alakítottuk ki. További cél az, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy bármely, a számára könnyen elérhető kormányablakban, munkaidőn kívül is el tudja intézni hivatalos ügyeit.

A technika azonban mit sem ér türelmes, kedves, segítőkész és felkészült munkatársak nélkül. Az állam – állampolgár viszonyt újra értelmeztük a szolgálat és a partnerség rendszerében, így az ügyintéző már nem az államrezon megtestesítője, hanem az ügyfelet rugalmasan támogató, az ő szempontjait és érdekeit szem előtt tartó partnere. Aki járt már kormányablakban ügyintézés céljából, tapasztalhatta ezt a szolgálatkészséget.

A Diósdon lakóknak igen nagy könnyebbség lesz a jövőben, hogy már Érdre sem kell átutazniuk a hétköznapi elintéznivalók miatt. Egy-egy igazolvány, hatósági engedély vagy éppen valamely családi kedvezmény, esetleg a GYED vagy a GYES igénylése ezentúl helyben történhet.

Kívánom a diósdiaknak és mindazon magyar állampolgároknak, akik ide betérnek, hogy leljék örömüket az új hivatal működésében! Jelentsen könnyebbséget a fontos és lényeges ügyeik intézésében, gyorsítsa és tegye kényelmesebbé azokat, és ezáltal is váljék komfortosabbá, gyorsabbá és egyszerűbbé életük, amelyben ezután több idő juthat majd a családra, a pihenésre és az élet igazi értékeinek megélésére.

Köszönöm, hogy meghallgattak!

 

,


Dr. Aradszki András országgyűlési képviselő fogadóórája:
Érden: minden hónap első csütörtök 17.00-19.00 óra között a Polgárok Házában (Alsó u. 3.);

Országgyűlési bizottsági funkciók:

Tagság:
Gazdasági és informatikai bizottság
Energetikai albizottság
A magyar aluminiumvertikum 1994 és 1998 közötti privatizációját vizsgáló albizottság
Fenntartható fejlődés bizottsága
Energiaügyi albizottság
A Kolontár melletti vörösiszap-tározó átszakadása miatt bekövetkezett környezeti katasztrófával kapcsolatos felelősség feltárását és a hasonló katasztrófák jövőbeni megakadályozását célzó országgyűlési vizsgálóbizottság

Alelnök:
A Fenntartható fejlődés bizottságának hatáskörébe tartozó törvények végrehajtását, társadalmi, gazdasági hatásait figyelemmel kísérő albizottság (Ellenőrző albizottság)

Elnök:
Az elmúlt nyolc év kormányzati visszaéléseit vizsgáló albizottság

2014-ben az új Országgyűlés megalakulása után a KDNP frakcióvető-helyettese

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára